2009. november 4., szerda

…hogy számhordozni nem egyszerű

Nem csak Izlandon van válság, én is úgy döntöttem, hogy költséghatékony leszek az Édesanyám által használt telefonnal kapcsolatban. Jónéhány évvel ezelőtt, mikor még én is húszas voltam, ő is az lett, de közben harmincas lettem, és lusta maradtam, hát azt az előfizetést úgy hagytam (kellően magas percdíjas, azóta megszűnt tarifacsomagban), és hónapról hónapra egyre reszketőbb kézzel nyitottam ki a Pannon által küldött számlákat. Monitorozva Édesanyám felhasználói szokásait, kitaláltam, hogy hát akkor számot hordozok, és irány a Té.

Ehhez persze először irány a Pannon, úgy két hete, ahol először a kislány ideges lett attól, hogy hát mit is szeretnék, aztán csóválta a fejét, hogy más a lakcímem és a személyim száma, mint ami a rendszerben szerepel. Mondtam neki, hogy hát a számlaküldési cím lett az állandó lakcímem, a lakcímkártyán láthatja, a személyim meg lejárt azóta, hogy ezt az előfizetést sok évvel ezelőtt megvettem, hát új van, láthatja, az is a pulton van előtte. Kicsit szöszölt a számítógépén, kifizettem a számlatartozást, és mentem haza, várva az elengedő nyilatkozatukat, amit öt munkanapon belül ígértek postázni.

Nyilatkozat megérkezett, mentem vele a Tébe, ahol kérték a személyit, lakcímkártyát, és csóválták a fejüket, hogy hát ez így nem lesz jó, mert hát a Pannon által adott papíron az adataim (lakcím, szig.szám) nem egyeznek. S hogy leszek szíves visszamenni hozzájuk, és kérni újat. Hát voltam szíves, és egy másik kislány elnézést kért, hogy a kolléganő egy héttel ezelőtt nem várta meg, amíg frissülnek a rendszerben az adataim, és új kérelmet kell elindítani, hát akkor most kezdjük elölről. És újabb öt munkanapon belül jön az új nyilatkozat.

Hát múlt héten megérkezett, és szombaton próbálkoztam. A Ténél papír, hogy elnézést kérnek, de rendszerkarbantartás miatt kizárólag Dominó értékesítést meg számlatartozás kiegyenlítést meg még pár dolgot tudnak csak aznap csinálni. Hát mondom, ha Dominó értékesítés van, akkor ez az ami kell nekem. De szerintük nem, mert hát ahogy én szeretném, úgy nem megy, és fáradjak vissza hétfőn.

Visszafáradtam, és sikerült egy tanuló srácot kifognom („Na, akkor itt az alkalom, hogy ilyet is csinálj!” – mondták neki a kolléganői), és csupán félórát vett igénybe a szerződés megkötése. Érezte ő is, hogy lehetett volna gyorsabb is, mert igyekezett kedvesnek lenni, a végén még egy dossziéba is betette az összes papírt, és elköszönt. Mondtam neki, hogy hát azért a SIM kártyára is szükségem lenne. Elnézést kért, és megkaptam azt is. Most már csak arra várok, hogy szombaton, valamikor reggel nyolc és dél között az új kártya aktiválódjon.

Nincsenek megjegyzések: