2009. november 28., szombat

...hogy egy szám nem ereszt

Egész nap egy France Gall szám járt a fejemben, most megmutatom neked.



Ezt énekelte a férjével, Michel Berger-vel is, aki ma lenne 62 éves, de hát 45 évesen meghalt. És ma van két éve, hogy hajnalban Fred Chichin meghalt. Róla már a Rita Mitsouko kapcsán írtam. Fura egy dátuma ez a francia zenének…

Mellesleg France Gall nyolcvanas évekbeli legnagyobb sikere az Ella elle l’a, amit én akkoriban nagyon nem szerettem, és tavaly, mikor a rádióban meghallottam újra, akkor vált világossá, hogy miről, pontosabban kiről is szól…



Van ennek a számnak – egy szerintem szörnyű – feldolgozása is, Kate Ryan-től.



Persze vannak Gall-nak szép szerelmes számai is.







És ha már francia zenék, akkor Párizs. És Budapest. Mert ez a két város nagyon jó hely, és ez a szám is.



A végére meg még egy, szintén a nyolcvanas évekből, egy jó lemezről.

Nincsenek megjegyzések: