2009. október 12., hétfő

...hogy London nem marad rejtve

Írtam délelőtt, hogy mennyire utálom ezt az időt, amiről persze sztereotípiákkal élve mondhatni, angolos időjárás. És ilyenkor, mikor az embernek nem jó a kedve, valami vidámra kell gondolni. Nos, tavaly januárban én nagyon élveztem, hogy a borzasztó télből hirtelen tavaszba csöppentünk. Igen, London jó hely, és még a tél is tavasz. (Na jó, volt olyan az év elején, hogy hatalmas hóval kellett megküzdeniük, de hát Boris is megmondta, hogy azért nem ruháznak be hókotrókba, mert nem érné meg, mivel igen ritkán lenne szükség rájuk.) S bár háromszor jártam ott, mégis csupán egyetlen olyan napra emlékszem, amikor esett, és akkor is csak addig, amíg a buszoztunk.

Szóval most Londonról írok neked, ahol sok érdekes dologra lelhetsz. Olvasd el a Guardian cikkét, és keress helyeket a Hidden London oldalon vagy a Hidden London oldalon (vicces, hogy a két url között csak egy kötőjel a különbség).

Én imádtam a Hampstead Heat-et és a Kenwood House-t, ahol majd' hanyatt estem, mikor megláttam egy Vermeer-t az egyik falon... A Highgate temető volt még nagy élmény, persze csak a keleti része, mert a nyugatiba kizárólag vezetéssel lehet látogatni, amiről lekéstünk. No és szánj egy napot a Richmond Parkra is.

Sétálj végig a Brick Lane-en, mi benéztünk ott néhány boltba is, ahol furcsállották az eladók, hogy mit keresünk ott, lerítt rólunk, hogy turisták vagyunk. Döbbenetes volt az a hatalmas választéka a különböző rizseknek, fűszereknek amelyeket ott láttunk. A kifőzdékről nem is beszélve. (S bár hiába volt akkor a Curry Festival, nekem valahogy nem volt merszem egyikben sem enni.)

No és Greenwich-be sem csupán az obszervatórium meg a Cutty Sark miatt érdemes elmenni, hanem a Greenwich Book Time és az alagút miatt is.

És persze ha Anglia, akkor tea. Én először a Covent Gardennél lévő Whittard üzletben láttam olyat, hogy saját magadnak kreálhatsz teát. A honlapjukon is megteheted, bár az azért nem olyan, mint amikor a füveket és egyéb hozzávalókat szagolgatva rakosgatod össze.

Szóval ha Londonba készülsz, akkor ne utikönyvből készülj fel (hacsak nem azokból, melyeket már említettem), hanem nézz körül a neten, találsz sok érdekes felfedezni való helyet. Ja, és a LondonTown.com-on is olvashatsz hasznos infokat.

Nincsenek megjegyzések: