2010. február 3., szerda

...hogy egy hitelkártyától megszabadulni nem egyszerű

Lassan négy hónapja, hogy megpróbáltam megszabadulni egy hitelkártyától, ami még mindig kísért, mert folyamatosan kaptam kivonatokat, melyeken az sms szolgáltatás díjai szerepeltek csupán. Tegnap ismét találtam egyet a postaládában, hát felhívtam a bankot, mondanák meg, ha tavaly szeptemberben visszaadtam a kártyát és megszüntettem a számlát, akkor hogyan vonhatnak folyamatosan díjakat?

Szokásos menet, utoljára mondja a géphang, hogy a nullás gomb megnyomásával kapcsolják nekem az ügyintézőt, akinek elmesélem, hogy miért is hívtam őket, aki, miután végighallgatott, közölte, hogy ő nem tud segíteni, mert ahhoz kell az ügyfélazonosító meg a telefonos ügyfélkód. Előbbit tudnom esélytelen volt, utóbbira emlékeztem. Viszont a számlaszámból sikerült generálni egy ügyfélazonosítót, amivel egy másik ügyintéző tud valamit kezdeni, akihez átkapcsol.

Géphang, kéri billentyűzni a mindenféle kódokat, majd újabb ügyintéző, történet elölről, ő meg sajnálattal közli, hogy nincs mit tenni, hiába adtam vissza a kártyát és fizettem be az addig fennálló tartozást, a számlát még 40 napig nem szüntetik meg, mert érkezhet még terhelés, és mivel nem lett lemondva az sms értesítő szolgáltatás, ezért azokat folyamatosan terhelték, ezáltal szépen lassan ment mínuszba a számla, ami miatt meg nem lehet azt megszüntetni.

Mondtam neki, hogy ezt az ügyintéző nem említette, én úgy jöttem ki a bankfiókból, mint aki jól végezte dolgát, szomorkodva, hogy végetért a kapcsolatunk, de valahogy túltettem magam ezen a történeten. Legalábbis azt hittem, de csalatkoznom kellett, immár a megfelelő tudás birtokában. Felajánlotta, hogy felvesz egy panaszt, addig zenél a gép a fülembe. Néhány perc után legalább a türelmem megköszönte, egyeztettünk még néhány adatot, majd mikor elköszöntem volna, még eszébe jutott, hogy megkérdezze, melyik bankfiókban voltam? Hát azt azóta bezárták, így kellett még egy kis idő, mire kiderítette, hogy mi is (volt) a címük, majd még egy kicsi, mire felolvasta a felvett panaszt.

Szóval bő negyedóra kellett ahhoz, hogy a bankot alázatosan kérjem arra, legyen oly szíves és felejtse el nekem azt a 615 Forintot, ami az utolsó postázott kivonat szerint még csak 499... Jó, tudom, a számlazárás óta eltelt már egy kis idő és azóta is szorgalmasan vonogattak havidíjakat, mert hát nekik az a dolguk.

Nincsenek megjegyzések: